معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه گفت:‌ اگر بخواهیم خواب‌های دشمنان نقش بر آب شود، مردم باید در عرصه‌های سیاسی چون انتخابات، حماسه سیاسی داشته باشند، نه حضور سیاسی؛ چراکه حضور سیاسی به تنهایی کافی نیست. 
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌دار درباره ضرورت انتخاب شعار «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» گفت: انتخاب عنوان حماسه سیاسی در سال 92 نشان می‌دهد که در این سال، با توجه به مسائل پیش رو از جمله انتخابات، دشمنان خواب‌هایی دیدند که رهبری در بر هم زدن این تلاش‌ها،‌ از آن به حماسه سیاسی تعبیر کردند.
وی با تفاوت قائل شدن میان حضور سیاسی و حماسه سیاسی گفت:‌ اگر بخواهیم خواب‌های دشمنان نقش بر آب شود، مردم باید در عرصه‌های سیاسی چون انتخابات، حماسه سیاسی داشته باشند، نه حضور سیاسی؛ چراکه حضور سیاسی به تنهایی کافی نیست.
معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه درباره ضرورت انتخاب حماسه اقتصادی در سال 92 گفت:‌ چند سالی است که مقام معظم رهبری مسائل و عناوین مختلفی را درباره اقتصادی مطرح می‌‌کنند که متأسفانه این شعارها تا کنون به درستی محقق نشده است،‌از این رو امسال رهبری مجدداً "حماسه اقتصادی" را مطرح کردند که باید حماسه‌ای در این عرصه صورت گیرد.
وی ادامه داد:‌ با توجه به تحریم‌هایی که دشمن به آن چشم بسته است، اقتصاد، مسئله مهمی است که همه مردم ما باید به آن توجه داشته باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ملکدار درباره راه‌های تحقق این شعار و نقش حوزویان در این عرصه گفت: وظیفه حوزه در باره حماسه سیاسی این است که ‌همانطور که تا امروز روحانیت در صحنه بوده و مردم را نیز به حضور حماسی در عرصه‌های سیاسی همچون قبل و بعد از پیروزی انقلاب دعوت می‌کرد؛ ‌امروز نیز روحانیت می‌تواند علمدار حرکت سیاسی باشد و مردم هم از آنها حرف شنوی دارند.
وی با تأکید بر این که دعوت روحانیت از مردم بسیار مؤثر است،‌ادامه داد:‌ در عرصه اقتصادی نیز روحانیت است که می‌تواند پیشتاز باشد و مردم را به تولید ملی، استفاده از تولید ملی و قناعت و... تشویق نماید و حماسه اقتصادی رقم بخورد.
معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه در پایان افزود: در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، روحانیت می‌تواند پیشتاز باشد و این شعار رهبری را جامه عمل بپوشاند.
/7432/